maandag 5 april 2010

Dagje Sophia

30 mrt 2010
We hebben weer een dagje Sophia achter de rug het is gelukkig bij een dagje gebleven. Gister moest ik bellen hoe laat Ferenc vandaag moest komen. Ik bellen zegt ze je moet naar 2 Zuid ik denk dat kan niet dan moeten we ook s'nachts blijven dat zal toch zeker niet. Het was allemaal een beetje onduidelijk want hij moest ook nog het radioaktieve stofje halen in het Dijkzigt en nog 1x infuus aanprikken maar dat kon voor de opname we moesten om 11 uur in het Dijkzigt zijn en daarna naar 2 Zuid.
Dr.Beishuizen belde ook weer want ze snapte het allemaal niet helemaal. Ik zeg tegen hem ze zeggen dat we naar 2 Zuid moeten ipv van de dagopname daar heb ik ff niet mee gerekend nou zegt ie dat zou ik maar wel doen. Als de Trombo's onder de 100 zijn dan moet hij zoiezo blijven maar afgelopen vrijdag waren de Trombo's 138 dus misschien dat het meevalt.
Vanochtend weer lekker staan aanschuiven bij de parkeergarage en om 10.40 waren we op de poli want daar gingen we aanprikken. Nou dat was ook niet de bedoeling we moesten gelijk naar 2 Zuid daar aangekomen kwamen we allemaal bekende zusters tegen van 5 jaar geleden. Ze vonden Ferenc allemaal zo veranderd maar ja dat is ook niet zo gek toen was hij 4,5 en nu 9. De arts heeft gelijk het infuus gezet en nog maar is gevraagd of hij nou moest blijven vannacht ja voor PAC vervanging 24 uur blijven ok daarna door naar het Dijkzigt maar toen was Ferenc een beetje eigenwijs want hij wilde binnen door lopen maar dan weet ik de weg dus niet daar is het net een doolhof weet je dat nou nog niet na 5 jaar zegt ie net of ik daar dagelijks loop. Nou met een hoop mokken eindelijk in het Dijkzigt stofje toegediend en weer terug lopen. Hij stond er voor 11.45 op op de O.K. eerst weer zo'n mooie ziekenhuis pyama uitgezocht en daarna naar zaal waar nog 1 kind lag. Ze hadden iets uitloop maar om 12.30 mocht hij naar boven komen.
Ik moest me mezelf weer mooi aankleden en mocht toen mee naar binnen. Eerst hebben ze wat pijnstillers gegeven en toen het melkje en om 12.45 was hij onder narcose Ze gingen eerst de PAC doen en dan de botboringen. Het zou ongeveer 2 uur duren. Om 14.30 mocht ik weer naar boven waar hij op de uitslaapkamer lag. Het duurde weer even voordat hij wakker was. De chirurg kwam vertellen wat ze gedaan had ze hadden eerst een nieuw slangetje geplaatst van de PAC en toen geprobeerd door te spuiten maar toen wilde die nog niet toen hebben ze kastje eruit gehaald en een nieuwe ingezet dus nu is het een hele nieuwe PAC geworden.

Porth a Cat

En de botboringen waren ook goed gegaan en de chirurg vond het raar dat ik niet naar huis mocht dus op de afdeling maar weer is navragen.
Om 15.15 waren we weer op Zuid. Ferenc was een beetje wakker aan het worden en hij had een vieze smaak en wilde cola best lekker naar een flinke narcose. Maar een paar slokjes en het ging goed. Toen is hij weer in slaap gevallen intussen komen er weer allemaal van die assistentes aan je bed en willen weer alles van je weten kan je heel het ritueel van 5 jaar weer opnoemen. Wat dat betreft is er nog weinig veranderd in die jaren. Deze co assistent vertelde ook dat we 24 uur moesten blijven Om 17.00 werd hij wakker en heeft de arts hem nagekeken en alles was goed, en overlegd dat hij vannacht zou blijven en dan wel morgen na de scan naar huis mocht want die staat al om 8.30
Ik ga naar beneden om een saucijzenbroodje voor Ferenc te halen kom ik weer boven komt de arts weer ze zegt ze had het bloedbeeld van voor de operatie bekeken en de Trombo's waren 200 dus wat haar betreft mochten we naar huis
Het infuus moest er nog uitgehaald worden en de kralen verzameling werd weer aangevuld en om 18.00 liepen we het ziekenhuis uit.
Hij is volgens mij nu pas wakker aan het worden en ligt hij nu nog niet op bed dus dat zal morgenvroeg weer wat worden en we moeten om 8.30 alweer in het Dijkzigt zijn voor de MIBG Scan



Marina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten