maandag 5 april 2010

Dag 2

9 feb 2010
Je gaat het niet geloven maar Ferenc was vanochtend zomaar om 7uur wakker uit zijn eigen daar had ik eigenlijk wel de krant voor kunnen bellen. Hij ging gelijk op het matje liggen. Iedere ochtend en avond 8 min en als die even de tijd neemt s'middags ook nog.
Nu denken jullie wat is dat nu weer ja ook weer een uitprobeersel je moet wat. Het matje is van Vita Life en het is Magneetveldtherapie het is voor iedereen goed ik lig er ook op en zelfs Romain gaat erop liggen.
Het is goed voor Verbetering vd bloedwaarden, stressvermindering, versterking van het immuunsysteem, allergieen, Pijnvermindering enz, enz..... is kijken of dit wat is.
We waren vandaag weer te laat ik ben lekker bezig maar ja weer file het is nog niet eens zo erg dat ik te laat ben maar Ferenc moet nuchter blijven en hoe later ik daar ben hoe langer het duurt voordat hij mag eten hij moet eerst die pillen nemen en dat doe ik voor de zekerheid toch maar in t ziekenhuis ipv thuis voor het geval dat hij ff alles eruit spuugt in de auto. En als die die pillen heeft genomen moet hij nog 'n half uur wachten totdat hij mag eten en dat is nou eigenlijk het enige waar hij knap chagerijnig en lastig van wordt. En hij mocht ook geen paracetemol omdat die nuchter moest blijven en hij had nogal flink pijn en hij wilde geen zetpil lekker eigenwijs liever pijn als een zetpil.
In t ziekenhuis weer PAC aanprikken om 9.50 pillen genomen om 10.50 infuus eraan en om 11.20 zat er het er allemaal weer in. Hij wilde eerst nog zijn spelletjes afmaken met Conraldine (pedagogisch medewerkerster) voordat ze de naald eruit gingen halen. Iedere dag komt er iemand langs om te vragen of alles goed is gegaan en het dagboek moet natuurlijk ingevuld worden voor de studie. Zo en toen haalde ze de naald eruit en moest doorgespoten worden met Heparine en dat lukte ff niet geen beweging in te krijgen. Ik denk nou daar gaan we toch een nieuwe PAC plaatsen maar met een hoop gedoe lukte het gelukkig weer. We waren alweer vroeg thuis en hij is s'middags even op het internaat geweest ff bij zijn vriendjes geweest en weer even voetballen de paracetemol werkte denk ik goed.
Morgenvroeg gaat hij eerst ff naar school omdat Jesper morgenvroeg zijn beugel krijgt ook weer een nieuwe fase.
En Ferenc heeft vandaag bedacht dat hij met de carnaval op het internaat The Joker wil worden dus daar kan ik morgen ook nog achteraan.
En jeetje wat is het toch koud geef mij maar zomer
Tot morgen !!!

Marina en Ferenc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten