zondag 10 februari 2013

Start Stamceltransplantatie Dag -12/-11

Gisteren zijn ze begonnen met de eerste medicijnen. We tellen af -12 tot 0 en dan krijgt hij de stamcellen terug. Hij krijgt vier dagen ATG antibody's dat is om de T-cellen kapot te maken. Gister is hij de dag goed doorgekomen. Vandaag zijn de medicijnen wat verhoogd en vanaf 17.00 heeft hij wel wat bijwerkingen eigenlijk hetzelfde als toen we een jaar geleden gestart zijn met de antibody's, koorts en geen licht kunnen verdragen. Dag 5 gaat de chemo van start. We moesten wel even wennen, je loopt niet zomaar even de kamer in en uit daar gaat nogal wat aan vooraf, en ik mag niet blijven slapen, alles moet op 60 graden gewassen worden, een hele lijst met eten wat hij wel en niet  mag enzzzzzz........
Ook hoeven we niet meer die vieze koffie hier te drinken ik heb gewoon het nespresso apparaat van thuis meegenomen, want ik loop ook niet zo even naar het restaurant voor koffie omdat ik me dan weer moet omkleden. Alles wat je doet moet je bij nadenken zal ik maar zeggen.
Ferenc heeft net nog paracetemol gehad en hij slaapt nu lekker dus ik ga zomaar is richting Elternhaus maar eerst nog even omkleden voordat ik in het ziekenhuis pak op straat loop. Kijken wat de dag ons morgen gaat brengen.

Marina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten