vrijdag 22 februari 2013

Dag 0/+1

Gistermorgen om 8.00 was ik alweer in het ziekenhuis, de avond daarvoor had ik de injectie gehaald en moest nog even blijven voor de eventuele bijwerkingen, maar die zijn gelukkig uitgebleven. Ook moest ik die avond en gisterochtend nog de Granocyte 34 spuiten. Het aanprikken ging niet helemaal lekker mijn handen en armen waren niet echt lekker warm overal kruiken onder de dekens en de armen warmen, de arts kwam zelf prikken maar die had op een of andere manier ook een beetje stress met het gevolg dat ze niet goed prikte. De volgende prik was raak toen de linkerarm ook daar ging het de eerste mis. Om 8.50 was eindelijk alles gelukt en kon het beginnen. De arts was wel een beetje bezorgd want iedere keer kwam ze kijken of het allemaal wel goed ging, na vijf uur aan dat apparaat te hebben gelegen was ik klaar. Ze vroeg of ze moest bellen voor de uitslag, nou nee laat maar ik hoor het wel als ik in Greifswald ben, voor hetzelfde geld was het weer niet goed en was het te weinig.

We zijn gelijk weggegaan richting Greifswald, wij waren er eerder als de eerste dosis stamcellen van de eerste dag die moesten met het vliegtuig van Stuttgart naar Berlin en toen nog met de koerier hier naar het ziekenhuis. Rond 22.30 was het binnen en toen kwam Dr.Lode himself en hij kwam de mededeling dat ik die dag maar liefst 13 miljoen cellen had geoogst, YES het spuitje Mozobil van € 7000,- had goed zijn werk gedaan. Van die 13 blijft dan ook weer de helft over, en hij krijgt nu in totaal 7 miljoen stamcellen terug, en het moest minimaal 2 miljoen zijn als dit niet meer gaat werken dan weet ik het niet meer. Het klinkt allemaal wel als heel veel al die miljoenen maar zo is de telling. Om 23.30 had hij alles gereed en kwam hij het zelf toedienen, het zat in twee grote spuiten en het was eigenlijk zo gebeurd.

Hij heeft de nacht goed doorgebracht, het noodkoffer stond klaar maar is niet nodig geweest, geen koorts gehad en tot 12 uur geslapen. Vanochtend is Frank weer terug gereden met Evelyne de andere 2 boys hebben vakantie die gaan mee naar boord.

Verder is het nu wachten tot de rest van de stamcellen binnen is die zijn ook weer onderweg met vliegtuig en auto en als ze hier zijn dan kom Dr.Kietz ze toedienen. Het zal wel rond dezelfde tijd zijn als gisteren. Ze zijn maar 72 uur houdbaar en ze hebben een dag nodig om de 2 cellen die Ferenc ook heeft er uit te halen, want ze willen niet dat er ook maar een cel hetzelfde erin komt, vandaar dat het in twee keer gebeurd.


Ik ga nu is even op de gang kijken of ze al binnen zijn !!

1 opmerking:

  1. Hoi lieve mensen wij hebben heel veel respect voor Ferenc Marina en ook natuurlijk Frank en de andere 2 kids.Wij hopen zo dat het nu gaat lukken heel veel suc6 en we duimen voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen