woensdag 20 februari 2013

Dag -1

Het zit ff niet mee de laatste 2 dagen gisteren Ferenc zijn broviac losgegaan, om 24.00 was hij terug in zijn kamer, toen zijn ze nog een röntgenfoto komen maken of het nu wel goed was, gelukkig was het zo, hij voelde zich niet helemaal lekker heeft ook nog een keer gespuugd, Frank is tot in de late uurtjes bezig geweest, met nog een keer het bed verschonen en ga zo maar door. Hij durfde ook niet naar het elternhaus om te gaan slapen, nu heeft hij de nacht doorgebracht in het ziekenhuis met een oog half dicht mondkapje voor en haarkapje op en de mooie blauwe jas aan. Vandaag is het redelijk goed gegaan hij heeft wel veel geslapen.

Stamcelaferese

En dan was het vandaag de dag van de stamcelaferese. Als eerste moest ik 1.5 liter water drinken en dat op de vroege morgen dat viel niet mee. Om 10.00 was alles in volle gang, alle naalden erin, bloedafgenomen en daar kwam uit dat de waardes voor de stamcellen te oogsten te laag waren, gelijk nog een extra spuit met Granocyte 34 erin. Na vijf uur aan dat apparaat te hebben gelegen was het de laatste twee uur wel een beetje afzien ik mocht mijn rechterarm niet bewegen en had daar behoorlijk last van. We mochten weg en toen zijn we even het stadje in geweest, maar de pret duurde niet lang de arts belde en er zijn niet veel appeltjes van de boom gevallen, een slecht oogst. Vandaag zijn er 1,9 miljoen geoogst en daar gaat de helft van verloren, morgen zal er minder geoogst worden mss 1,2 miljoen daar gaat ook de helft vanaf dan blijft er een totaal over van 1,5 miljoen en dat is te weinig er moet minimaal 2 miljoen bij Ferenc terug geplaatst en liever meer.

De arts wilde dat ik weer terug naar het ziekenhuis kwam, vanavond om 22.00 ga ik een injectie krijgen "Mozobil" die gaat zorgen dat de appeltjes los komen te zitten en dat ze er sneller vanaf vallen, even in Jip en Janneke taal. Ik moest alle papieren doorlezen en wat voor bijwerkingen er kunnen optreden en natuurlijk weer een handtekening zetten. Vanavond en morgenvroeg ook nog de injectie Granocyte 34. Het is een noodgeval omdat morgen de stamcellen op transport moeten naar Greifswald en ze willen niet het risico lopen dat er morgen weer een slechte oogst is. Om 22.00 gaan we weer naar het ziekenhuis en dan gaat de dienstdoende arts die injectie geven.
En dan morgenvroeg om 8.00 moet ik weer vijf uur aan dat apparaat hangen en hopen op een goede oogst.

Ik hoop straks de foto's erbij te kunnen zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten