zondag 17 februari 2013

Dag -5

Vandaag was het de laatste dag van de Fludarabin, morgen gaat hij weer over op een ander goedje. Zijn slechte zin was vandaag ook weer over, hij heeft het ook voor elkaar gekregen om met zijn playstation online te spelen dus zijn dag kon niet meer stuk. Vanochtend was de oberartz hem kwijt. Je zou denken hoe kan dat nou in zo'n kleine kamer maar er staan 2 bedden in die kamer een voor hem een voor ons, we mogen daar een beetje ophangen enzo, heel de tijd op die houten stoel zitten daar wordt je ook zo gaar van, maar we mogen zeker niet blijven slapen. Alleen Ferenc was vanochtend om zes uur in dat bed gaan liggen en dat kunnen ze niet zien want die staat een beetje om het hoekje, best knap om nog een soort verstoppertje te spelen in die kleine ruimte.

Vandaag was voor mij de eerste dag dat ik mezelf een injectie moest geven "Granocyte 34" Dit wordt gebruikt om het beenmerg te stimuleren om bloedstamcellen aan te maken. Twee keer per dag een injectie s'morgens en s'avonds. Vanmorgen was het dan zover ik heb Ferenc al zoveel injecties gegeven maar mezelf nog nooit, ik denk weet je wat ik plak emla op doen ze bij de kinderen tenslotte ook allemaal, dat ging goed de prik zat er zo in het viel allemaal wel mee.
Ik slik wel iedere zes uur 1000 paracetemol om de bijwerkingen een beetje te onderdrukken, tot nu toe gaat het goed, je voelt wel in je lichaam dat het allemaal aan het rommelen is, maar ik heb geen zin om voor oud vuil op de bank te liggen, daar heb ik geen tijd voor.

Op naar morgen !!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten