maandag 28 maart 2011

Spin for Life 2011

Dit jaar hadden we een team van 18 fietsen van 8.00 tot 16.00.
Het was vroeg uit bed want om 6 uur ging het wekkertje en dat voor een zondag maar vooruit het is voor het goede doel daar moet je wat voor over hebben.

Om 8.00 mocht ik weer het startschot geven en de dag kon beginnen.
Ferenc was er rond 11 uur al want zijn dokter en een zuster die waren al vroeg aan het spinnen dus moest hij wel even zijn gezicht laten zien. Hij heeft zelf ook nog een uurtje gefietst hij vond het zo leuk dat hij de volgende dag vroeg waarom is dat maar 1x per jaar mag van mij wel vaker.

Om 12.00 uur was het weer zover met Leontien van Moorsel op het podium pff heel er pittig.
Er was nog plaats op het podium, en ik kwam Elize de moeder van Anne tegen haar had ik een keer gezien op de poli. Anne was 3 maanden toen bij haar Neuroblastoom werd ontdekt. Ik ben aan haar gaan vragen of ze ook mee op het podium wilde, nou daar moest ze wel even over nadenken, maar dat duurde niet lang en kwam ze naar me toe en ze ging het doen.
Ze had nog maar 1 keer een trainingsles gedaan en verder nog nooit op zo'n fiets gezeten.
En dan ook nog een operatie achter de rug, waarbij een stukje van haar lever is gehaald voor de levertransplantatie voor Anne, diep respect voor haar.

Naast Leontien van Moorsel zetten ook de TVM toppers Jan Blokhuizen en Simon Kuipers, nog een keer alles op alles. En ook vier dames uit de Nederlandse roeiselectie, die op het laatste WK in Nieuw Zeeland goud behaalden.

Ook was er een onderzoekteam van het AMC, die hard werken om de oorzaak van deze vorm van kanker te ontdekken. Wat ikzelf dan wel heel bijzonder vond aan deze dag dat je dan gewoon met deze mensen staat te praten, en ik toch maar even heel lief heb gevraagd of ze alstublieft een beetje door willen werken.
Het kan me namelijk niet snel genoeg gaan.
Maar wel heel raar dat je weet dat hun gewoon de tumor van Ferenc (en van al die andere kindjes) gebruiken,daar snijden ze plakjes vanaf en die gebruiken ze dan om te testen.

Na 8 uur spinnen kon de fantastische cheque van 132.000 euro (!) worden overhandigd aan Rowald Steijn, een van de oprichters van Villa Joep.

Maar wat was het weer een mooie dag.
Een heel mooi bedrag waarbij we wel moeten beseffen dat het echt heeeeel veeeel is!
Ferenc heeft ook echt genoten, want hij had geloof ik het gevoel dat ze allemaal voor hem daar waren...





xxMarina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten