woensdag 1 juni 2011

Bestraling

Vandaag was de dag van de 1e bestraling, voor ons een bekende weg we hoeven niet meer te zoeken waar we moeten zijn, en ons voorstellen is ook niet meer nodig maar het liep wel een kwartier uit gelijk maar weer gevraagd of we vrijdag wat eerder kunnen komen ipv half 3 daar had ik maandag ook al voor gebeld maar toen kon het niet en nu ook niet jammer. We moesten toch even wachten en toen gevraagd of dokter Nowak er was, want ik wilde weten of het plekje in die paar weken groter was geworden. Hij kwam gelijk naar beneden en hij zei ik zal je de plaatjes even laten zien. Ik zeg tegen hem normale mensen die doen zo'n gesprek vooraf, ja bij jullie doen we het gewoon achteraf zegt ie. Nou eer dat die computer ook weer is was opgestart waren we weer tien minuten verder, inmiddels was Ferenc al aan de beurt en is hij alleen naar binnen gegaan en ben ik verder gegaan met het gesprek met Nowak. Hij liet alle plaatjes zien die ze de laatste weken gemaakt hebben, zo ook het plaatje van de eerste mri waar ze het niet konden zien toen dachten ze dat het een bloedvat was, en bij de tweede mri zonder vloeistof kon je duidelijk zien dat er dus wel wat zit. Het plekje gemeten en het is toch weer drie centimeter groot. Hij gaat net als de vorige keer 10 bestralingen krijgen met de zelfde dosis. Nog gevraagd of het mogelijk is dat hij uitval gaat krijgen want bij de vorige bestraling is dat wel een keer gebeurd, maar toen zat het in de hersenen en nu in het bot, dus nu kan dat niet gebeuren. Ook is hij erg positief over de behandeling in Amerika. En toen zei hij in een keer ik ben één jaar weg, hij gaat naar Suriname daar gaat hij Radiotherapie opzetten dat hebben ze daar nog niet.
We hopen er natuurlijk niet meer terug te hoeven komen maar als het wel zo is is het een groot gemis zo'n arts. Toen ik weer bij Ferenc kwam was hij al bijna klaar en Marjan was er en toen aan haar nog even gevraagd of er vrijdag echt niet eerder plaats was en na een beetje puzzelen kan het nu een uurtje eerder, of dat goed was, toch weer een uurtje gewonnen en als er eerder plaats is belt ze.
De parkeerkosten die zijn ook sinds vandaag ook maar met 1,10 per uur verhoogt dat kan er ook nog wel bij net of we nog geen kosten genoeg hebben.

Verder is vandaag de rekening geopend voor de behandeling in Amerika

Steun ons en doneer !
Rabobank 31.58.401.134
t.n.v. Ferenc Vermaas te Hendrik Ido Ambacht

Bij voorbaat dank voor u donatie.

Marina

2 opmerkingen:

  1. Hallo Marina,

    Via mijn hyves pagina ben ik op deze blog terecht gekomen. Ik ben Bianca Peters, de vrouw van Vincent Peters. Frank en Vincent kennen elkaar van het schippersinternaat.
    Tjonge, wat een heftig verhaal. Triest dat een jochie van deze leeftijd al zoveel bagage heeft. Ik heb zelf als baby van 4 maanden een dubbelzijdige retinoblastoom gehad. ( 2 tumors achter de ogen ). Destijds ook chemo en bestraling gehad. Toen wisten ze er veel minder van dan nu....hopelijk zal de behandeling in Amerika hem helpen. Ik heb zelf een blog met vriendinnen die vele volgers hebben van over de hele wereld. Als je het goed vind, zal ik een link op mijn blog plaatsen om jullie te helpen bij het verkrijgen van donaties. Laat mij het maar weten. Mijn blog vindt je onder bpwonen.
    Ik wens jullie en vooral Frence heel veel zterkte.
    Groetjes uit Beuningen
    Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bianca,

    We hebben elkaar wel is gezien bij Ronald en Carolien. Ik vind het goed als je de link op jou blog plaatst. Je weet nooit waar het goed voor is en alle beetjes helpen. Ik heb het even opgezocht retinoblastoom maar dat komt ook heel zeldzaam voor zag ik. Bedankt voor je reactie.

    Groetjes Marina

    BeantwoordenVerwijderen