zaterdag 18 september 2010

Yes Scan is goed

Ik heb zomaar even tijd om deze blog te tikken want Jesper zijn voetbal is afgelast Ferenc is al met iemand mee uit zijn team en Romain hoeft pas om 11 uur. En zo'n blog moet je natuurlijk wel proberen bij te houden waar soms een hoop tijd in gaat zitten.

Woensdag was het dan weer zover Ferenc moest weer door de scan, het is en blijft toch altijd weer spannend en het blijft ook zolang duren gewoon anderhalf uur daar maar doodstil liggen en als je beweegt dat word je gelijk weer tot orde geroepen.
Hij mag dan wel een film kijken maar als zijn hoofd onder de scan ligt is dat vrij moeilijk. Hij heeft 5 jaar lang de film van de bouw van de Tricolore meegenomen, maar nu moest het maar is iets anders worden de bouw weet hij nu wel hoe het in elkaar zit.
Nu is het dus hoogtepunten van de Eredivisie 2009/2010 geworden.

Dan ben je eindelijk aan de beurt 20 min later als gepland dan gaan ze allemaal weer van die vragen stellen ben je al eerder geweest dat vind ik nou zo'n domme vraag maak gewoon je huiswerk van te voren dan zie je vanzelf dat hij bijna daar zijn domicilie heeft.
Ja en dan gaat het beginnen stiekem kijken op het scherm je wil het eigenlijk niet maar kan het toch niet laten. Eerst het hoofd daar kon ik al gelijk zien dat die laatste plek weg was, dan de rest nog van het lichaam poeh en dan bij de buik word het altijd spannend want al die organen zijn door de radioactieve stof automatisch zwart dus je moet goed kijken of de rest wel goed is. Mijn ogen zagen natuurlijk weer wat aan de linkerkant van zijn buik zenuwen natuurlijk ooh als het daar maar niet terug is gekomen. Eindelijk klaar komt de arts die moet het dan weer goedkeuren ik zeg tegen haar daar aan de rechterkant dat is niet goed of wel.
Neeee dat was darmactiviteit, zei bellen naar haar supervicer die zat in bespreking en we mochten gaan.
Ze had me op een of andere manier gerustgesteld maar ik was het er nog niet helemaal mee eens.
Dus 44 uur wachten voordat we wat wisten.

Dan ga je denken, het is nog nooit gebeurt in die 5 jaar dat het tijdens de chemo terug is gekomen, Urine was vorige keer schoon dus als er dan weer wat zou zitten had die urine ook niet schoongeweest.
Ik was er niet echt gerust op dan is het eindelijk vrijdagmorgen stik zenuwachtig, niet eten en dan weer richting Sophia en wat gebeurt er onze dokter loopt bijna nooit uit maar gister dus wel een afspraak om 9.20 en pas om 10.05 aan de beurt spoedgevalletje tussendoor hebben wij weer.
Maar eindelijk aan de beurt en hij zei gelijk de scan is helemaal goed ik helemaal verbaasd dat was natuurlijk wel wat ik wilde horen. Ik heb gevraagd of hij even de plaatjes tevoorschijn wilde halen dat ik even kon aanwijzen wat ik dacht dat fout was. Maar eer dat die pc een keer opgestart was waren we 15 min verder.
Plaatjes doorgenomen met de dokter en hij verzekerde dat alles echt goed was. Dus ik heb er ook nog even voor gezorgd dat de uitloop wat langer was geworden voor de anderen.
Ja en het Amerika verhaal is hij mee bezig maar hij weet nog niks dat zal ook nog wel ff duren.
Maandag weer start kuur 9
En toen we de kamer uit kwamen was Ricky er ook dus toen had ik Ferenc nog niet zomaar mee die denkt dan hoef ik niet naar school.

Ferenc en Ricky

Nu moet ik toch weer op gaan schieten want Romain moet naar de voetbal en Ferenc komt net binnen helemaal enthousiast 7 -1 gewonnen en 2x gescoord en Marco (zijn trainer) zei ze stonden te scouten langs de kant en ze kwamen voor hem Kai en Thomas nou wie weet misschien PSV zou best leuk zijn maar lekker blijven dromen.

Marina

3 opmerkingen:

  1. Het is misschien wel af en toe veel werk voor je maar ik lees het altijd wel! Fijn dat de scan goed was! Groeten, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet zeggen als ik eenmaal bezig ben dan gaat de rest vanzelf.
    En de reacties vind ik ook altijd leuk om te lezen alleen op deze blog is dat minder als op Hyves. Maar daar had ik al zo vaak het verhaal op nieuw moeten maken omdat ik op n verkeerde toets drukte dan was alles weg.

    xx Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik lees de laatste weken mee hier, heb ook een heel stuk terug zitten lezen op je weblog, krijg ook automatisch een berichtje als er een nieuw log is geplaatst.
    Heb bewondering dat je de tijd ervoor maakt/vind.
    Fijn om te lezen dat de scan goed is, ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen