woensdag 24 augustus 2011

Scan van vandaag

Vandaag was het alweer tijd voor de Mibg scan, gisteren de radioaktieve stof gehaald en vanochtend om 8.30 was hij al aan de beurt. Deze keer was ook voor eerst dat we op de nieuwe afdeling waren en ik wist al dat de schermen nu in een apart kantoortje stonden. Dus mijn eerste vraag was ook gelijk mogen we wel kijken, ze begreep het wel maar het mocht niet, maar als de arts kwam kijken of de plaatjes goed waren op het eind zou ze het vragen. Ik had het helemaal niet naar mijn zin ik wilde gewoon kijken, scan klaar en toen kwam de arts, hij had begrepen dat we wilden kijken maar het mocht echt niet het zijn de nieuwe regels, ja maar als je zes jaar naar het beeld hebt kunnen kijken dan weet je inmiddels ook wel hoe het werkt, ik zeg je kan ons toch gewoon laten kijken niemand die het ziet nou daar was hij het niet mee eens want dat kwam toch wel uit. Ik was aardig over de zeik zal ik maar zeggen en was het er gewoon niet mee eens. Dus Frank toch nog maar is even gevraagd of die arts nog een keer wilde komen.





Toen moesten we weer naar de volgende kamer voor de Scept scan zit tegenwoordig ook in het standaardprotocol dus weer een half uur langer onder dat apparaat. Ricky (ferenc zijn zkh vriendje met het zelfde verhaal en ook al 5,5 jaar) was er inmiddels ook dus ik even de gang op voor een praatje komt Frank die kamer uit samen met de arts of ik even mee wilde komen, de arts had Dr.Beishuizen gebeld en die had toestemming gegeven dat we de plaatjes mochten zien. We waren er al bang voor maar we zagen het gelijk weer plekjes in zijn hoofd, knie en heup en dan was dit maar een globaal plaatje dus hoe staat het ervoor als de plaatjes helemaal zijn uitgewerkt.

Lamgeslagen gingen we weer naar buiten Ferenc wilde nog even naar het Sophia want daar was Ricky alweer en die had hij nog niet gezien. Wij naar boven en ik loop nog op de gang komt de moeder van Lois aanlopen die had gehoord dat we eraan kwamen. Na mail en twitter contact nu ook in levende lijve gezien, Marleen leuk om je te hebben leren kennen.

En toen kwam de dokter ook nog tegen die was natuurlijk ook al op de hoogte, en ik heb tegen hem gezegd dat hij maar goed over moet dromen de komende 2 nachten wat we nu moeten gaan doen.
We weten nog niet of de studie in al open is zoniet zal er eerst wel weer chemo gestart gaan worden.
Vrijdag om 11.20 hebben we weer een afspraak en zullen we het behandelplan wel krijgen.
Zolang de bloedwaardes en het beenmerg goed meekomen gaan we gewoon door.

4 opmerkingen:

  1. Hee Marina,
    Ik las het al op twitter, ben lamgeslagen nu ik het hele verhaal van vandaag lees, ik typ dit met trillende vingers en de tranen zitten me heel erg hoog...
    Sterkte weer de komende tijd, ik wil zoveel zeggen, maar geen enkel woord dekt de lading van wat ik wil overbrengen, woorden schieten te kort...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Via Mel kreeg ik 't bericht dat 't weer mis is met Ferenc. Net je blog gelezen en werd er koud van.. Ik vind 't zo erg voor jullie & wens jullie voor de komende tijd alle kracht toe in deze strijd! Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Godverdomme!! Sorry maar ik kan eigenlijk alleen maar vloeken. En weer dezelfde zin als elke keer: wanneer houdt het nou eens op? Wanneer wordt het jullie nu eens gegund om gewoon een normaal leven te leiden en te kunnen genieten?!! Het raakt mij ook weer enorm en we denken weer aan jullie en duimen weer mee dat het allemaal weer goed komt!! Veel sterkte weer en ben benieuwd wat Beishuizen zijn plan is.

    Liefs Nicole en de rest..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is niet te geloven. Het blijft maar doorgaan......ik leef zo mee met jullie. Wat moet dit ongelofelijk zwaar zijn voor jullie, om maar niet te spreken over hoe Ference zich zal voelen.
    Ference, ik wens jou en je ouders heel veel kracht toe voor de strijd die jij wederom moet aangaan. Ik hoop dat je die @#$&$#-kanker ooit zal overwinnen.
    Veel liefs.
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen