zondag 27 juni 2010

Scan

Ik zie dat ik halverwege kuur 6 de laatste blog heb geschreven ik moet zeggen heb er afentoe helemaal geen tijd voor maar zal jullie nu toch weer even op de hoogte brengen. De avond4daagse heeft hij gewoon gelopen of het de normaalste zaak van de wereld was. Hij had de pas er goed in binnen 2 uur waren ze terug van de 10 km.

Vorige week wat het weer de beurt voor de scan. Dinsdag eerst weer aanprikken in Sophia daarna naar Dijkzigt radioactieve stof inspuiten. En dan krijg je de tijd door wanneer je woensdag moet komen wij natuurlijk weer om half 9 dat vind ik echt een rot tijd want dan moet ik alle hulptroepen weer inschakelen thuis om alles om tijd op school te krijgen en wij ook nog op tijd in het ziekenhuis. Ze zegt komt het niet uit ik zeg heb ik wat te willen dan want er is geen andere tijd die zijn bezet. Nee eigenlijk niet dus we komen wel weer om half 9. Daarna weer terug naar Sophia om de naald er weer uit te laten halen en de dokter nog even op laten piepen voor een recept van de chemopillen. Ik zeg tegen hem dat ik me voorgenomen had om hem donderdag niet te bellen voor de uitslag van de scan ik ging mijn geduld maar is bewaren. En de dokter is er vrijdag niet dus wordt het deze week. Was wel heel benieuwd of het ging lukken. Maar hij moet tenslotte nog 7 chemokuren.
We waren net thuis belt Frank ze hadden van het Dijkzigt gebeld ik mocht om 9.15 komen Yess dat komt beter uit.






Woensdag naar het Dijkzigt voor de MIBG Scan. Het gebruikelijk heel het lichaam dan 2kanten het hoofd en dan komt de arts kijken of de plaatjes goed zijn. Nou hij kwam niet bepaald mijn vriend die arts mag ik dus echt niet maar je moet het er maar mee doen. Ik had zelf ook al gekeken want ze hadden hem niet helemaal licht gezet en in mijn ogen zag het er goed uit ik zeg niet dat het helemaal weg is maar wel minder geworden. De arts kwam naar me toe hij wilde nog een plaatje maken van achter zijn nieren die scan draaide helemaal rond zijn buik en dan worden er allemaal plakjes gemaakt en die plakken ze dan aan elkaar en dan kunnen ze alles in detail bekijken nou dacht ik eigenlijk wel alles gehad te hebben in 5 jaar maar blijkbaar niet maar dat duurde nog wel een half uur en daarna nog een staand van zijn rug het was de bedoeling dat hij kon zitten maar dan zat het apparaat te laag en nu moest hij staan maar dat was maar 10 min inmiddels waren we wel 2 uur en 15 min verder en niet eens op tijd terug om Romain van school te halen dus toch weer de hulptroepen in moeten schakelen.
Ik heb nog wel aan die arts gevraagd of het er goed uitzag en was duidelijk verbetert maar hij moest het nog wel uitwerken hij kon het nog niet zeggen. Hij was nu wel vriendelijk dus misschien toch wel goed.

Ik heb dus donderdag niet gebeld naar de dokter ik heb er wel een goed gevoel over.
Vrijdag dus ook niet geweest voor de bloedwaardes of hij door mag voor kuur 6 morgen dat gaan we eerst doen morgen en daarna bot en beenmergpunctie en daarna de kuur.
Ze moeten wel een beetje opschieten van Ferenc want hij wil om 16.00 thuis zijn en voetbal kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten